Hvordan du får bedre SEO og lavere afvisningsprocent

SEO kan virke enormt svært at tilgå, hvis ikke man har fået gode råd og tips og tricks med på vejen. Det er af samme grund mange vælger at gå til professionelle SEO bureauer for at opnå deres ønskede SEO vækst

Og en god SEO er for mange virksomheder også \’drømmen\’. God seo betyder at flere mennesker finder din virksomhed og derved dine produkter i googlesøgninger – og det er gratis potentielle kunder til dig, hvilket selvfølgelig også betyder potentiel indkomst. 

Der er dog to ting som skiller ulvene fra fårene når det kommer til SEO tekster, det er dvæletiden og afvisningsprocenten. 

  • Dvæletiden
    Dækker over den tid som læsere og potentielle kunder bruger inde på din hjemmeside (og derved væk fra google)
  • Afvisningsprocenten
    Dækker over det antal besøgende der ikke var tilfreds med indholdet og kun besøgte én side på hele din hjemmeside. 

Disse to faktorer spiller enormt meget ind når SEO-kontien skal gøres op og placeringer på første søgeside skal gives ud. 

Forestil dig to scenarier

  • Det gode
    Hvor du har relevant indhold der bibeholder læseren på hjemmesiden og til og med sender dem rundt på forskellige sider, så de kan dykke dybere i emnet eller produkterne. 
  • Det dårlige
    Du har en \’ikke tilfredsstillende\’ forside eller produktside der planter tvivl i køberen. Ser denne side ordentligt nok ud, er den legit, eller er det mon scam?. Får den besøgende først bare en af disse indtryk, er der ret gode chancer for at de bare finder en anden side der sælger præcist det samme, men som har et flottere eller lettere spiseligt layout.

Det gode SEO tekster gør, er at de engagerer de besøgende og holder deres interesse derigennem – der er nemlig intet der holder kunder på din hjemmeside som nysgerrighed. Og jo længere tid folk vælger at bruge på din hjemmeside, desto større bliver dine chancer for at du kan sælge dem noget i tiden. 

Nedenfor finder du bare et par gode måder, du kan få dine potentielle kunder til at blive i butikken bare lidt længere.

  1. Du laver intern linkbuilding til relaterbart indhold på din egen hjemmeside
  2. Du bruger videoproduktioner til at forklare om dine produkter med mere på. 
  3. Hvis du har interaktivt indhold på din hjemmeside tager dette også ekstra tid for brugeren, men opmærksomhed stadig bibeholdes. 
  4. Du kan implementere en chatfunktion, hvor gæster med spørgsmål kan komme i kontakt med en medarbejder med det samme, så bliver de også i butikken.